23. jaanuar 2016

Blogijate raamatuväljakutse 2016

Mulle on mitmetes soomekeelsetes blogides jäänud silma tag "bloggaajien kirjahaaste 2016" ehk blogijate raamatuväljakutse ja kuna tegu polegi tavalise lugemisväljakutsega, otsustasin, et tahan ka enda kogemusi jagada. Kel vähegi huvi, võiks samuti oma viis raamatut kirja panna.

1. Raamat, mis on mul hetkel pooleli: Elizabeth Gilberti "Eat, Pray, Love: One Woman's Search for Everything Across Italy, India and Indonesia". Ka seda raamatut ma hoopis kuulan, mitte ei loe. Ootused olid madalad, sest filmi nägin juba ammu ja see ei avaldanud eriliselt muljet, mistõttu raamat tundub nüüd üllatavalt hea. Va muidugi see usuteema, millega minusugusel küünikul on raske suhestuda. Ja usul on selles loos ikkagi väga suur roll.

2. Raamat, mis mulle lapsepõlves meeldis: Siinkohal ei tule mul pikalt mõelda – Harry Potter muidugi. Ma lugesin kõik osad ikka mitu korda läbi ja ühel hetkel võinuksin näiteks kolmandat osa peaaegu et peast tsiteerida. Minu arvamus HP-seeriast on jätkuvalt kõrge, ehkki viimase osa lõpp oli pettumus. Ühel hetkel muutus HP ju sisult suhteliselt täiskasvanulikuks ja süngeks, kuid selle lihtsustatud, igava ja natuke liiga roosamanna lõpuga astus J.K. Rowling justkui tagasi lasteraamatute maailma. Aga no vähemalt jättis ta peakangelase ikkagi ellu.

3. Raamat, mis jäi pooleli: See on raske küsimus, sest üldjuhul ma raamatuid pooleli ei jäta, isegi siis, kui need mulle eriti ei meeldi. Näiteks Margus Karu uue romaani jätsin esialgu pooleli, aga lõpuks võtsin selle ikka uuesti kätte.
Mäletan, et üsna kohe pärast Soome kolimist üritasin lugeda sellist 420leheküljelist raamatut nagu "Suomen poliittinen historia 1809–2009", aga sain ruttu aru, et olen liiga suure tüki hammustanud. See raamat tõesti jäi pooleli, aga mitte sisu, vaid eelkõige keelebarjääri tõttu.

4. Raamat, mis mind mõjutas: Sofi Oksaneni "Stalini lehmad" on kindlasti üks neist lugemiskogemustest, mida ma mitte kunagi ei unusta. Selles raamatus on muudki head, kuid eriti tugevalt raputasid mind toitumishäirega seotud osad, sest need pakkusid nii mitmeid, sageli valusaid, äratundmishetki.

5. Raamat, mille uuesti kätte võtan: Üks raamat, mille tahaksin uuesti läbi lugeda, on Bill Brysoni "Kõiksuse lühiajalugu. Teekond Suurest Paugust Inimeseni". Asi on selles, et tegelikult polegi ma seda raamatut veel käes hoidnud, vaid ainult kuulanud. Ent kuna see on minu meelest üks parimaid raamatuid läbi aegade, tunnen, et tahan seda ikkagi ka päriselt lugeda, näha ja katsuda.

Pilt: Pinterest

No Comments Yet, Leave Yours!